Thinglink Adrià. Les meves experiències
Abans d'embarcar-me en
aquest màster, seguia en un període d'experimentació per esbrinar a què em vull
dedicar i que és el que realment m'agrada fer. En un principi era reticent a
matricular-me al màster de formació al professorat pel simple motiu de què jo
no estava d'acord amb el funcionament d'aquest sistema educatiu i perquè no
volia ser igual que la majoria de professors que havia tingut durant la meva
etapa d'alumne. Però queixar-se i no fer res no és la solució. A partir
de la experiència d’un amic, em va comentar que les coses estan canviant i
contant-me les seves classes em va fer despertar aquest sentiment de ser
docent. Finalment vaig decidir matricular-me.
Una vegada començades les classes vaig percebre
que la intenció de canvi existeix, però també existeixen moltes barreres que no
ha fan possible, la més destacada el famós currículum. A partir de les
vivències dels professors i del que apreníem a classe també anava entenent
d'una manera més empàtica el que suposava estar plantat davant la classe i que
no tot és tan fàcil com pareix. Dins de tots aquests nous canvis en
l'educació, en gran part vénen donades per l'aparició de les TICs i totes les noves metodologies
i eines que han aparegut en conseqüència. I amb un perfil d'enginyer informàtic
no podia estar més ben preparat per a aquest moviment. Inclús amb les ganes i
capacitats de poder contribuir a fer més gran el món de les TIC en l'educació.
Un altre impacte
important hi ha set començar el pràcticum, tornar a un institut però aquesta
vegada des de l'altre costat de la classe. Tant que havia renegat d'anar a
l'institut en la meva adolescència i ara torno per voluntat pròpia. Però és ben
cert que no té res a vorer, ara tens la capacitat de dissenyar les classes i
vorer com afecta la teva presencia i decisions en els alumnes i no la sensació
d'obligatorietat i monotonia que patia com a alumne.
Entenen que la força del
canvi ve des de la col·laboració i iniciativa, cal explorar i conèixer gent, opinions, eines, metodologies i
innovacions per tal de contextualitzar la situació actual i proposar nous canvis.
En quant al futur cal dir que no se sap cap a on anirà i si seré un bon
professor tampoc no ho sabre fins que passin uns anys
però el que sí que tinc clar és que m'agrada aquest món i procuraré d'aportar
el meu gra de sorra.
Imatges de Pixabay Licence CC0
Imatges de Pixabay Licence CC0
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada