Thinglink Adrià. Les meves experiències

Abans d'embarcar-me en aquest màster, seguia en un període d'experimentació per esbrinar a què em vull dedicar i que és el que realment m'agrada fer. En un principi era reticent a matricular-me al màster de formació al professorat pel simple motiu de què jo no estava d'acord amb el funcionament d'aquest sistema educatiu i perquè no volia ser igual que la majoria de professors que havia tingut durant la meva etapa d'alumne. Però queixar-se i no fer res no és la solució. A partir de la experiència d’un amic, em va comentar que les coses estan canviant i contant-me les seves classes em va fer despertar aquest sentiment de ser docent. Finalment vaig decidir matricular-me.

Una vegada començades les classes vaig percebre que la intenció de canvi existeix, però també existeixen moltes barreres que no ha fan possible, la més destacada el famós currículum. A partir de les vivències dels professors i del que apreníem a classe també anava entenent d'una manera més empàtica el que suposava estar plantat davant la classe i que no tot és tan fàcil com pareix. Dins de tots aquests nous canvis en l'educació, en gran part vénen donades per l'aparició de les TICs i totes les noves metodologies i eines que han aparegut en conseqüència. I amb un perfil d'enginyer informàtic no podia estar més ben preparat per a aquest moviment. Inclús amb les ganes i capacitats de poder contribuir a fer més gran el món de les TIC en l'educació.


Un altre impacte important hi ha set començar el pràcticum, tornar a un institut però aquesta vegada des de l'altre costat de la classe. Tant que havia renegat d'anar a l'institut en la meva adolescència i ara torno per voluntat pròpia. Però és ben cert que no té res a vorer, ara tens la capacitat de dissenyar les classes i vorer com afecta la teva presencia i decisions en els alumnes i no la sensació d'obligatorietat i monotonia que patia com a alumne.


Entenen que la força del canvi ve des de la col·laboració i iniciativa, cal explorar i conèixer  gent, opinions, eines, metodologies i innovacions per tal de contextualitzar la situació actual i proposar nous canvis. En quant al futur cal dir que no se sap cap a on anirà i si seré un bon professor tampoc no ho sabre fins que passin uns anys però el que sí que tinc clar és que m'agrada aquest món i procuraré d'aportar el meu gra de sorra.

Imatges  de Pixabay Licence CC0



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

UN NOU ROL PER AL DOCENT

Reflexió PLE i SRL - Toni